Wajah Desa sangat tertinggal Cikeusik Pandeglang

Wajah Desa sangat tertinggal Cikeusik, Pandeglang. 4 Des 2107.
Dari Jakarta subuh dan kembali dr Cokeusik jam 7 malam sampai di jakarta jam 00.30 tadi dini hari krn 2x mampir makan soto kambing dan Duren di 2 tempat yg berbeda.
Acara sosialisasi kpd perwakilan 3 desa dan masyarakat di sekitar kampung Agrinex. Setelah itu meninjau Desa Leuwibalang yg hanya berjarak 4 km tapi dgn mobil 4 wheel drive menempuh waktu PP hampir 3 jam krn terjal dan berbatu juga becek jalan. saat berpapasan dgn kendaraan lain harus gantian. Infrastruktur tdk mewah dan tdk mahal yg harusnya mereka nikmati ternyata menjadi kemewahan yg belum juga hadir. Berapa banyak ya desa yg bisa di tolong Pemerintah Pusat kalo dana kereta api cepat jakarta Bandung dalam nilai yg sama digunakan membuka jalan bagi desa2 yg terisolasi dan sangat tertinggal si seluruh Indonesia?
Hortikultura adalah komoditas pertanian yg saya yakin bisa menolong petani dgn luasan tanah terbatas tapi Hortikuktura membutuhkan jalan mulus saat pengangkutan hasil panen menuju pasar utk harga jual yg baik. No wonder di sini harga timun hanya 300 perak 1 kg sementara di jakarta bisa 12.000. Jarak, waktu dan infrastruktur yg meninggalkan mereka dari manisnya harga pangan. Sedih tapi juga memotivasi saya utk Kampung Agrinex harus jadi pembuka akses utk petani setempat agar anak2nya mendapat pendidikan yg lebih baik, inslfrastruktur yg lebih manusiawi, alat transportasi yg memadai, kesehatan, air bersih, sanitasi, kualitas produksi pertanian, sehingga mereka mampu mrnghasilkan komoditas pertanian yg lebih baik dengan harga jual yg bai. Mereka saat ini butuh akses interaksi dengan org2 yg peduli.
Inshaa Allah.
Mohon doa teman2 utk Allah memberi kesehatan, kemudahan terhadap pembiayaan, kemudahan saya bertemu dgn para pembuat kebijakan dan tentu saja akses kpd org2 yg peduli dan lain2 yang di butuhkan kampung Agrinex mewujudkan semua alasan hadirnya Kampung Agrinex di daerah sangat tertinggal Cikeusik. Amin YRa.

Bekerja adalah ibadah Jika Dimulai dgn niyat ibadah pekerjaannya Halal dan dalam bekerja sesuai ketentuan Allah

Bekerja adalah ibadah!
Jika,
Dimulai dgn niyat ibadah, pekerjaannya Halal dan dalam bekerja sesuai ketentuan Allah.
Kemarin saya ke mayestik beli bahan kerudung, saat memilih bahan krn penataan tokonya semrawut jadi setiap saya dan pelayan toko kain menarik kain yg di susun bisa bikin tumpukan kain jatuh. Si mba pelayan yg baik hati setiap saya jatuhin tumpukan gulungan kain dan saya minta maaf dia bilang ngga apa2 bu. Saat dia pamit ke toilet. Datanglah mba2 lainnya dgn tatapan kaget.eh bukannya batu rapiin ternyata cuman mau komentar aduh berantakan lagi ngga ada tenaga
.dll komentarnya..sayapun bilang saya yg menjatuhkan. Dan pergilah si mba tanpa upaya membantu.
Saat si mba yg melayani saya balik dari toilet dia lgsg merapikan dgn bantuan saya. Pelayan lain yg banyak org cuman duduk. Sayapun bilang ke mba yg baik. Inshaa Allah kamu dapat pahala kerja sbg ibadah. Mereka yg tdk suka menolong teman kerjanya ngga dapat apa2. Trus si mba bilang disini ngga ada namanya saling bantu bu. Pada tega2an. Astafirullah.
Saya pernah jadi pekerja..kita kerja team. Di Kantor saya kita kerja team. Konsumen kita adalah yg kita layani as a team. Jadi ngga ada tuh tamu datang bengong sendiri or 1 org kerja lainnya nonton. He..he…krn keberhasilan perusahaan adalah keberkahan bagi semua. Dan semua kita kerja dgn niyat ibadah.
Saya berbagi disini krn saya sangat prihatin melihat bidaya kerja sesama anak negeri di toko yg pemiliknya org India. Bagaimana kita menghadapi persaingan dgn tenaga kerja asing yg makin di mudahkan Pemerintah kita?
Semoga menjadi inspirasi kita membangun kerja dalam.1 team.
Happy weekend.

*_SEJARAH TIDAK PERNAH MUNGKIR!_*, _(Renungan Buat Ahli PAS)_, Pada tanggal 22/10/2012 di dalam Dewan Rakyat yg mulia, DAP berkobar-kobar…

*_SEJARAH TIDAK PERNAH MUNGKIR!_*
_(Renungan Buat Ahli PAS)_
Pada tanggal 22/10/2012 di dalam Dewan Rakyat yg mulia, DAP berkobar-kobar mempertahankan PAS ekoran tuduhan pemimpin MCA menuduh arwah Tok Guru Nik Aziz Nik Mat membenarkan orang Islam merogol bukan Islam.
SEWAKTU.. Anthony Loke Siew Fook (yg kini Menteri Pengangkutan) dilaporkan begitu bersemangat mempertahankan TGNA daripada penghinaan berterusan MCA sehingga menepuk meja Parlimen ketika itu, Speaker Dewan dgn segera mematikan mikrofon beliau dan menghalang beliau dari terus berhujah.
MALAH TIADA SEORANG PEMIMPIN UMNO ketika itu nak membidas MCA.. #UmnoDahBacul ??!
TAHUKAH ANDA.. Anthony Loke telah menerima surat penghargaan (bertarikh 25/10/2012) drpd TGNA sendiri kerana keberanian beliau pertahankan TGNA.
Harakahdaily juga memetik Anthony sebagai berkata bahawa, “Dalam politik kita berbeza pendapat, itu perkara biasa. Umpamanya, kita dalam DAP juga punyai pendapat berbeza dengan PAS dalam soal hukum Hudud. Tetapi kita tidak pergi sampai ke tahap memburuk-burukkan dan menghina Islam.”
HAKIKATNYA, setelah pemergian arwah TGNA.. kini MCA dipuja diangkat disanjung oleh lebai2 PAS malah sanggup bekerjasama dgn MCA.
TEPOKKKK…
Via #SR
* Sejarah tak pernah menipu. MCA juga dipeluk cium sekarang.tq AbeTah Hj Fatah utk hantaran ini.

Ingat lagi tak wajah yang pernah jadi viral nih? Masing masing mencari empunya diri

Ingat lagi tak wajah yang pernah jadi viral nih? Masing masing mencari empunya diri.kak kama baru sempat nak up sebab line tak mengizinkan ?
Kak kama nyarissssss nak gigit henpon la memula tengok gambar ni ? Terkeduuuuu. Dulu macam macik macik, kulit gelap, kusam, tak berseri.
Sekarang?!!
Maiiigawaddddddd apa dah jadi ngan awak Nurul Aisyah Asrul. Tak puas hati punya pasalll. Sebab dah jumpa empunya diri,kita interview dia kikiki.
Adik manis ber umur 28 tahun ni berasal dari Banting, keturunan minangkabau uols. Kak kama ingat anak mami ? . Konsisten #WD dari tahun 2015 .Hanya konsisten buat sapuan di 3 point nadi. Ni la hasilnya. Dah nak masuk 30 botol pakai.
Pernah cuba pakai kat muka, naik biji biji katanyaa. So stop just konsisten tempat wajib je.
Kalau uols tanya macam mana boleh jadi macam ni?? Haa ni la special nya WD ni. Apa apa pon boleh jadi. Berubah ikut badan memasing.
Dalam wd ni hanya bahan yang TERBAIK untuk kita ompompuan ni. Ada #ARBUTIN yang boleh mencerahkan dan melambatkan proses penuaan. Ada #GLUTHATIONE yang mencerahkan kulit satu badan tone by tone. #PUERARIA MIRIFICA yang membantu menganjalkan dan menegangkan kulit, aset aset kita.
Dan yang paling utama #ESTRAK_AKAR_TREE_PEONY fungsi utamanya membuang toksin jahat dari dalam badan, melancarkan darah dan membuang sel sel kulit mati.
Besttt kan?? Sebab tu la testimoni kami hari hari kejut kejutttt je. Bila krim bio teknologi nano ni bertindak dari dalam badan. In shaa allah kesan dia memang LUAR BIASA ?
Nak follow sihat cantik berjemaah ajommm ?
#kamaAdleesyaBeauty
#teammokyampower

Lagikkk akak manis sharing kisahnyaa dengan WDTA

Lagikkk akak manis sharing kisahnyaa dengan WDTA .Hamboii banyakknyoo testimoni hari niee
Sampaikan fininggg pala takk tau nakk up mana satuu dah niee ?
Seronokk sebab memasing berpuas hati
Ajom kitaa riview sikitttt
Saya pkai masa hujung bulan Jun 2018. Umur 39 thn. Muka saya memang ada jeragat sikit sikit . Sampai sekarang saya baru masuk botol kedua itupun ada lagi sebab saya pakai jimat sesangat .
Saya pakai lepas mandi. Lap sikit sikit kmudian sapu kat nadi. Kadang kadang kalau terajin skit pkai kat muka. Perubahan yang saya rasa muka jadi runcing skit dan kulit saya rasa bersih dan glowing.
Cara pakai sangatt mudah takk perlu nakk berpantang larangg .Produkk pun selamatt .Harus lah akan konsisten sampai bila bila .
Thanks WDTA merealisasikan impian saya ❤️
#kamawd

Tahukah kamu

Tahukah kamu..
Rupa-rupanya ada badan amal yang boleh membantu memandi jenazah di hospital
dan seterusnya menghantar jenazah kemana sahaja di Semenanjung..
secara FOC untuk yang benar2 tidak mampu atau berapa sahaja yang termampu atau rm1/km jika benar2 mampu.
Itulah dia dua orang anak muda,
Hairi (0122493378)
Suhadi (0123423860)
dari *Pertubuhan My Charity Selangor
dari Seksyen 7, BB Bangi.*
Boleh kongsikan info ini untuk membantu mereka yang memerlukan perkhidmatan ini
Kredit :
Mohd Zulhairi Zainol

Suami sebak lihat isteri menagih, TANAH MERAH – , Alasan seorang wanita yang mahu ke kedai untuk membeli rokok

Suami sebak lihat isteri menagih
TANAH MERAH –
Alasan seorang wanita yang mahu ke kedai untuk membeli rokok..
rupanya hanya helah kepada suaminya untuk menagih dadah.
Lebih memilukan,
perbuatan isteri mempunyai tiga anak itu disaksikan sendiri suami dan anak berusia empat tahun ketika mengekorinya sehingga ‘port’ dadah di Kampung Renub,
Bukit Bunga.
“Seramai 12 penagih ditahan berusia antara 19 hingga 40 tahun, dalam ops kali ini termasuk seorang wanita yang positif dadah jenis Methamphetamine.

Investasi apapun bahkan yang dibilang orang paling aman sekalipun tetap harus pake ilmu

Investasi apapun, bahkan yang dibilang orang paling aman sekalipun tetap harus pake ilmu. Jangan cuma berhenti belajar di jenis invest-nya saja. Kalau anda berhenti belajar di jenis invest-nya saja ya jatuhnya bakal rugi.
Contohnya anda banding2-kan akhirnya pilih invest rumah. Lalu duit dibelikan rumah tapi gak belajar rumah seperti apa yang bisa bikin untung, jadi asal ada rumah yg sesuai budget dibeli.
10 tahun mendatang ternyata harga rumahnya cuma naik dikit itupun jualnya susah. Kalaupun anda berhasil jual, untuk bisa beli lagi di kota yg sama harganya sudah gak tercapai karena daerah2 sekitarnya naik jauh lebih tinggi.
Anda pikir reksadana paling enak, tinggal setor duit lalu ongkang2 10 tahun jadi milyarder. Duaar… ternyata setelah 10 tahun, uang anda memang bertumbuh, tapi gak sebesar deposito wkwkwk… Bahkan masih kalah sama inflasi, akhirnya uang anda nilainya bukannya naik tapi malah merosot.
Wah mas Lutvi bilang saham untungnya gede, anda beli saham, nabung tiap bulan di saham yg sama. Anda awasi 1-2 tahun pertama tuh saham naik turun tapi secara global trennya naik, akhirnya anda beli dan beli terus tiap bulan di saham yg sama. Eeeh duaar… 10 tahun lagi2 harganya pas turun alias pas downtren wkwkwk….
Maka semuanya itu emang butuh ilmu, semua butuh belajar. Kalau kata Tung Desem Waringin, investasi terbaik itu adalah leher ke atas. Setelah ilmu ada, harus praktek, kecil-kecil dulu sambil mempelajari bagaimana karakteristik invest anda.
Mas, saya pengen investasi, saya ada uang, tapi saya gak ada waktu untuk belajar. Jawabnya:BISA. Cari mentor yg telah teruji mampu profit konsisten lalu gabung dengan grup premiumnya. Dan pastinya BAYAR bos 😀
Contohnya ya kayak saya ini wkwkwk… Saya itu gak terlalu cepat belajarnya, akhirnya gabung aja deh di beberapa grup saham premium hanya biar dapat bisikan incaran saham yg maknyus. Hingga akhirnya nemu 1 mentor yg gaya tradingnya cocok dg saya. Ya kerjaan saya tiap malam cuma memasukkan data hasil screening beliau ke aplikasi. 10-15 menit kelar deh tergantung koneksi. Kadang malah gak nyampe 1 menit hahaha…. So, kalau anda tanya gimana caranya saya kok bisa profit 20% padahal belum juga 1/2 tahun jawabnya adalah saya tinggal nyontek incarannya mentor saya hahaha….
#InvestasiBejo #SahamBejo #ReksadanaBejo

Hari Nelayan Tangkap dan Budidaya 6 April 2018

Hari Nelayan (Tangkap dan Budidaya) 6 April 2018
1. Akan diikuti oleh pelaku usaha perikanan (pembenih, pembudidaya trading, nelayan, industri pengolahan, asosiasi) dan Himapikani yang terdampak:
_Permen KP 10/2015 (moratorium kapal eks asing)_
_Permen KP 57/2014 (transhipment)_
_Permen KP 56/2016 (pengaturan lobster,_ _kepiting dan rajungan)_
_Permen KP 32/2016_ _(kapal pengangkut ikan_ _hidup)_
_Permen KP 71/2016 (alkap dan WPP)_
2. Bentuk Kegiatan:
_Long March_
_Mimbar Bebas_
_Teatrikal_
_*Audiensi dengan Presiden RI*_
3. Tuntutan:
*Revisi dan atau cabut semua Permen tersebut*
Terbukti merugikan terhadap pelaku dan devisa negara. Perhitungan kerugian Puluhan Triliun akan dilampiri di surat tuntutan ke Presiden
4. Tembusan akan disampaikan ke semua K/L terkait dan Media
5. Aksi akan dikoordinasi bersama dengan Himapikani
Sudah disiapkan Kajian Akademik terhadap Dampak Kelima Permen tersebut:
1. Pengangguran
2. Hilangnya kesempatan berusaha
3. Kredit macet
4. Penurunan produksi perikanan tangkap dan budidaya
5. Penurunan ekspor dan peningkatan impor komoditi perikanan
6. Terciptanya mis data, manajemen, koordinasi dan operasi dilingkungan KKP
7. Terjadinya kegaduhan berkepanjangan diantara pelaku usaha.
Hasil rekapitulasi kerugian mencapai *Ratusan Triliun Rupiah*
dalam 4 sampai 5 tahun terakhir.
?
Ingat janji capresmu.
Tolong di share ke semua medsos.
Tks

Dah macam kena BOTOX ?, Ape Yang WDTA dah buat?Yang cun tambah cun nihhh

Dah macam kena BOTOX ?
Ape Yang WDTA dah buat?Yang cun tambah cun nihhh.
Ramai yang dah skodeng WDTA ni tapi dalam hati tu masih banyak tanda soal.Yeke boleh cerah?Yeke boleh anjal?Yeke boleh awet muda yakmatt tu?
Dalam masa yang sama hati meronta ronta nak try jugak kann sebenarnya?
Meh kak kama story sket Apa kelebihan WDTA yang ramai duk cakap calit calit je cantik tu.
1) Apa Fungsi WDTA?
✔Antara 4 Fungsi utama WDTA adalah untuk anti penuaan (awetmuda) mencerahkan kulit (glowing), menegangkan dan menganjalkan tisu kendur dengan pantas.
2) Kesan berapa lama?
✔Ni soalan paling WIN. Paling femes soalan ni tau. Kesan adalah bergantung kepada dalaman badan setiap orang. Kalau dalaman kurang masalah, dalam seminggu pon dah nampak kesan. WDTA kesannya 3x ganda dari WD lama. Kalau WD lama dah boleh bantu ramai pengguna untuk dapatkan kulit cerah, glowing, awet muda maka WDTA bekerja 3x ganda lagi tau! Best tak kalau WDTA bantu selesaikan masalah korang?
.
Paling penting KONSISTEN. Tips nak dapatkan kesan letopss macam testi kami, wajib calit di 3 nadi 2x sehari. Boleh buat cream malam n make up base jugak.
3) Dari umur berapa boleh guna WDTA?
✔Paling best WDTA ni boleh digunakan oleh semua golongan, dari ibu hamil, menyusukan baby, wanita dalam pantang hingga warga emas.
Eh, anak dara lagilah digalakkan guna. Cegah dan rawat dalaman dari usia muda, kesan nya berganda2 bila dah meningkat usia.
.
?Bila dah start calit WDTA terus terjatuh cinta takkan curang dengan yang lain lagi!
WDTA PROMO RM75
✔FREE POSTAGE
Nak effect macam farah? Jom klik link ni⤵️
Http://0125130496kama.wasap.my
#kamawd
#wdpenang
#wdperak